Velkommen til min hjemmeside.
Her kan du finde lidt af det jeg har arbejdet med de seneste 20 år.

Alt hvad du kan finder her er i kategorien "Må gerne kopieres!"

Med venlig hilsen Mogens Skov



*Til salg* .....en rigtig landevejs


Helt nybygget, 3x8 SRAM gear, skivebremse på forhjul,
Også en rigtig 'køre på arbejde' cykel, stadig med en god sædehøjde,
så man kan se om billisten har set i spejlet inden højresving.

Pris MHS8 : kr 6000


















***Selvbyg på Badstuen***

Kradser krisen og er friværdien slidt op,
så er tiden kommet til at bygge den LIGGECYKEL
du har drømt om så længe!

Vi er nu godt igang, men ikke mere end at der stadig er ledige pladser!

Sted: Metalværkstedet, Badstuen, Østre Stationsvej 26, Odense
Tid: Onsdag aften er jeg til stede for vej- og vildledning.

Mandag og onsdag er værkstedet åbent til kl 21.30
og tirsdag/torsdag til kl 18.

Mogens, tlf 5810 0242 eller
E-mail:mogens.skov@dsa-net.dk



Til selvbyg kræves ***STUMPER***




KRANKRØR...
Ø40 x 67 mm ... kr 55 / stk
Gevind: "BSA", dvs. som 99% af cykler på markedet

(VENSTRE-gevind i højre side, HØJRE-gevind i venstre side)







KRONRØR...
NU TO LÆNGDER, 100mm og 150mm

Ø34/30 x 100 mm ...kr 55 / stk
Ø34/30 x 150 mm ...kr 55 / stk

...til den 'gamle' type forgaffel
med 25mm gevindrør ("En tomme gevind")








KABELHOLDER...&...KABELSTOP
- til pålodning ...kr 8 / stk


STUDSE for bremse
- til pålodning ...kr 32 / sæt





KÆDERØR...

Ø15mm, Sort rør af PA (nylon) ... kr 35 /m + forsendelse
Der bruges typisk 2 stk a 1m.

Larmer ikke og er nærmest uopslideligt!
Leveres i længder, som du ønsker det!
Rettes ud (eller bøjes!) med varmt vand.


Sådan!
1. Skær af til ønsket længde
2. Sæt prop i ene ende og snor til ophæng i den anden.
3. Fyld med varmt vand.
4. Masser røret med hænderne til ønsket form.
5. Evt. mere varmt vand.

NB! Spændebåndet er fra bagbremse (Ø15mm). Fås hos cykelhandler.






Er du interesseret i at høre pris, incl. forsendelse:
Send en email .. mogens.skov@dsa-net.dk... eller ring : Tlf. 5810 0242










Der bygges i Smedien på Badstuen.




Hvad vil du bygge? ........Hvad kan du bygge? ...


*Den grimme Ælling*

Alle kan bygge ...*Den Grimme Ælling*
En mountainbike ombygges til en meget brugbar bycykel!
HUSK stel skal være *STÅL* (magnetprøven) og Y-type (Se billeder)
(Er du i tvivl om et givet stel - send et billede til mig).
Kan være med affjedring for og bag.

Den cykel vi brugte sidste vinter kan stadig fås.
Gråt stel og tomatrød bagstel/forgaffel
(stål, husk magnetprøven).
Set i BILKA til kr 1399, den 20 juni.
Findes både med 26tommer hjul (559) og 24tommer (507).
Den mindre model kunne være et alternativ, hvis man f.eks.er en stor drenge eller pige eller en knap så stor voksen.






Den mest kopierede ...
*Odense Classic*

Engang først i 90'erne lavede Niels Jørgen den første. Jeg kopierede og fik ideen til selvbyg.
En 12-siders byggevejledning kom til verden.
Vejledningen blev spredt af forskellige kanaler og vellignende cykler kan stadig mødes overalt i landet.
Detaljer med styret spændt i en alm. frempind og sædestøtte af fladjern, spændt fast i sadelbolten, anser vi som sikre tegn på en kopi.
Ti vintres selvbyggehold i Odense, har alene bragt ca. 75 cykler på landevejen.

For den øvede...
*Zvanen*


ZVANEN har et meget enkelt stel, men ALT skal HÅNDFREMSTILLES!

Kan være med små eller
store hjul.
Større hjul giver længere
afstand til pedaler.
Hvor "dybt" man kan sidde
i stellet afgøres af hvor
langt man kan "række" med
sine ben.
Altså bygger man stellet efter benlængden.




For den øvede...
*M7*


M7 har et stel, der om muligt er mere enkelt, men ALT skal HÅNDFREMSTILLES!

Er med små hjul.
Store hjul vil i denne sammenhæng være mindre elegant.

Man sidder højt og har god oversigt i trafikken.
Ens øjenhøjde er som de fleste bilisters.
Det vil sige at man kan se om bilisten har orienteret sig i spejlet,
inden han/hun begynder at dreje !!



Har du et eller flere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig;

Mogens Skov,... tlf. 581 00 242,... email: mogens.skov@dsa-net.dk

Besøgstæller.....

Til top.